شما اینجا هستید: خانه » روانشناسی و علوم تربیتی » دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم؟

فهرست مطالب

مقدمه : 3

توصیف وضعیت موجود 3

گردآوری اطلاعات (شواهد 1) 4

تجزیه و تحلیل اطلاعات 4

خلاصه یافته های اولیه 4

اصول و مبانی املا 4

املا و انواع آن 5

روش تدریس املا 6

نكات برجسته روش آموزش املای فارسی : 6

گام اول انتخاب متن : 7

گام دوم 7

گام سوم 8

گام چهارم 8

راههای پیشنهادی برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف 8

چگونگی اجرای راه جدید 9

گرد آوری اطلاعات ( شواهد 2 ) 10

نتیجه گیری 12

منابع و ماخذ 13

مقدمه :توصیف وضعیت موجود

مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعكس ؛ در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) كلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذكر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد. طوری كه بدون یادگیری درس فارسی یادگیری دروس دیگر تقریباً غیر ممكن می باشد.

چندین بار بود كه آموزگار پایه دوم از وضعیت تحصیلی دو دانش آموز ابراز نگرانی می كرد و آنان را در حد دانش آموزان پایه اول هم نمی دانست . از عدم پیشرفت تحصیلی آنان صحبت می كرد؛ مدیر مدرسه با اولیای دانش آموزان ذكر شده مشاوراتی را بعمل آورد . قرار شد آنان به فرندان خود كمك كنند و همگام با معلم درس ها را تكرار و تمرین كنند.

بعد از گذشت یك ماه متاسفانه پیشرفتی حاصل نشد در جلسه شورای معلمان وضعیت دانش آموزان ذكر شده مورد بحث قرار گرفت . پیشنهادهایی ارائه گردید بنده را مامور رسیدگی به این دانش آموزان نمودند من هم با بررسی نمرات سال گذشته آنان و مشاوره با والدین و معلم پایه دوم آنان مطالبی را جمع آوری نمودم.

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم ؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم؟

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات 13
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فهرست مطالب

مقدمه : 3

توصیف وضعیت موجود 3

گردآوری اطلاعات (شواهد 1) 4

تجزیه و تحلیل اطلاعات 4

خلاصه یافته های اولیه 4

اصول و مبانی املا 4

املا و انواع آن 5

روش تدریس املا 6

نكات برجسته روش آموزش املای فارسی : 6

گام اول انتخاب متن : 7

گام دوم 7

گام سوم 8

گام چهارم 8

راههای پیشنهادی برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف 8

چگونگی اجرای راه جدید 9

گرد آوری اطلاعات ( شواهد 2 ) 10

نتیجه گیری 12

منابع و ماخذ 13

مقدمه :توصیف وضعیت موجود

مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعكس ؛ در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) كلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذكر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد. طوری كه بدون یادگیری درس فارسی یادگیری دروس دیگر تقریباً غیر ممكن می باشد.

چندین بار بود كه آموزگار پایه دوم از وضعیت تحصیلی دو دانش آموز ابراز نگرانی می كرد و آنان را در حد دانش آموزان پایه اول هم نمی دانست . از عدم پیشرفت تحصیلی آنان صحبت می كرد؛ مدیر مدرسه با اولیای دانش آموزان ذكر شده مشاوراتی را بعمل آورد . قرار شد آنان به فرندان خود كمك كنند و همگام با معلم درس ها را تكرار و تمرین كنند.

بعد از گذشت یك ماه متاسفانه پیشرفتی حاصل نشد در جلسه شورای معلمان وضعیت دانش آموزان ذكر شده مورد بحث قرار گرفت . پیشنهادهایی ارائه گردید بنده را مامور رسیدگی به این دانش آموزان نمودند من هم با بررسی نمرات سال گذشته آنان و مشاوره با والدین و معلم پایه دوم آنان مطالبی را جمع آوری نمودم.